Not known Factual Statements About زونا

Wiki Article

افزایش مخالفت آمریکایی‌ها با جنگ در غزه؛ استعفا در وزارت خارجه در اعتراض به حمایت نظامی از اسرائيل

ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن (که علت آن می‌تواند پیری، بعضی از بیماری‌ها و یا کاهش توانایی بدن در غیر فعال نگه داشتن ویروس عامل آبله مرغان به خاطر مصرف بعضی از داروها باشد.)

دیدار مادر و دختر ایرانی بعد از ۱۷ سال در آلمان؛ «دوباره با دخترم متولد شدم»

در مراحل بعدی زندگی و با افزایش سن، ابتلا به زونا محتمل می‌شود زیرا سیستم ایمنی بدن شما به دلیل سن یا سایر شرایط پزشکی شروع به افت می‌کند و ویروس می‌تواند دوباره در بدن فعال و سپس ظاهر شود یا به عنوان چیزی به نام زونا نمود پیدا کند.

به طور کلی بیمار مبتلا به زونا، شرایط جسمی مناسبی ندارد و معمولاً دچار تب و سردرد می‌شود. گره‌های لنفاوی که مسئول تخلیه و تمیز کردن ناحیه آسیب‌دیده می‌باشند، نیز اغلب متورم و حساس می‌شوند.

● زونا معمولاً در یک طرف بدن، اغلب در کمر، پشت یا سینه ایجاد می‌شود.

دریافت واکسن آبله مرغان قبل از بارداری می‌تواند گام مهمی در محافظت از کودک باشد.

از مصرف آنتی‌بیوتیک، داروهای بی‌حسی و مسکن‌های قوی بدون مشورت با پزشک خودداری کنید.

دردی‌ كه‌ پس‌ از پاك‌ شدن‌ تاول ‌ها باقی‌ می ‌ماند را خیلی‌ مشكل‌ می توان‌ درمان‌ كرد و متأسفانه‌ هیچ‌ راه‌ قطعی‌ برای‌ درمان آن  وجود ندارد.

آقای تورک بیماری زونا عکس گفت : «تنها چیزی که می‌توانم به آنها بگویم این است که در مورد وضعیت انسانی، یک اجماع بین‌المللی در حال پیداش است و ممکن است قبلا وجود نداشته است، اما اکنون به‌وضوح وجود دارد، از جمله با قطعنامه این هفته شورای امنیت.»

در عرض مدت یک تا سه روز بعد از شروع درد، یک جوش پوستی تاول مانند در قسمتی از پوست که دچار درد شده بود، ظاهر می‌شود. در ابتدا این تاول‌ها به شکل برآمدگی‌های قرمز رنگ و مجتمع به وجود می‌آید.

بیماری زونا به آبله مرغان بالغین شهرت دارد. این بیماری معمولا در افرادی رخ می ‌دهد كه سابقه این بیماری را در سال ‌های گذشته داشته اند و یا این كه ویروس زونا را به‌ صورت نهفته در خود جای داده‌اند كه عامل مولد آن شبیه ویروس آبله ‌مرغان است.

● بعید است که زونا در دوران بارداری عوارضی ایجاد کند، اما همچنان می‌تواند ناخوشایند باشد. در صورت بروز جوش در دوران بارداری فوراً به پزشک مراجعه کنید.

در صورتی که گوش یا اطراف آن درگیر زونا شد، سریعاً باید به پزشک خود مراجعه کنید؛ زیرا در صورت عدم درمان منجر به سندرم رامسی هانت می‌شود و با علائم زیر همراه است:

Report this wiki page